Elämä on pehmeämpää villasukat jalassa.

Elämä on pehmeämpää villasukat jalassa.

keskiviikko 10. elokuuta 2016

Poncho

Uusimmassa Novita-lehdessä oli aivan ihana ponchon ohje. Olin jo pitkään kaivannut isompaa projektia toteutettavaksi ainaisten villasukkien sijaan.

Kävin lähestulkoon samantien ostamassa seitsemän kerää Novitan seiskaveikkaa, ja aloin virkata pitkästä aikaa. Kuvittelin, että poncho tarjoaisi minulle tekemistä pitkäksi aikaa.


Ensimmäisenä päivänä pääsin näin hyvin alkuun. Tekeminen tuntui todella joutuisalta ja mielekkäältä, ja pitkän tauon jälkeen oli mukavaa virkata.


Toinen päivä oli lähes yhtä tuottelias. Vaikka kerroksia tuli vähemmän, ne kuitenkin pitenevät joka kerralla lisäysten ansiosta.


Kolmantena päivänä pääsin jo kaulukseen asti, ja aloin epäillä, että ei tämä nyt niin kamalan pitkäkestoinen projekti tainnut ollakaan..?


Neljäs päivä oli kovin vaatimaton, koska olin koko päivän reissussa, ja aikaa tekemiseen jäi todella vähän.


Viides päivä oli jo hieman parempi, mutta valmista ei tullut vielä silloinkaan. Olin tuolloin kellonympäryksen töissä, ja aikaa tekemiseen oli vain aikaisin aamulla,


Kuudentena päivänä pääsin sitten jo hapsujen kimppuun. Mietin, miten saisin kaikista helpoiten leikattua monta 30 cm mittaista langanpätkää, ja keksin kieputtaa lankaa 28 cm leveän kirjan ympärille. Kikka osoittautui yllättävän toimivaksi!



Ja sitten siitä tuli valmis! Loppupeleissä aikaa siis kului vain kuusi päivää lankojen ostamisesta. Tunteja ei tullut laskettua, mutta aikaa kului ehdottomasti vähemmän, kuin olin kuvitellut!

Tämän aion poikkeuksellisesti pitää ihan itse. Olen melkoinen vilukissa, joten en malta odottaa, kun saan syksyllä pukea tuon päälleni kylmissä luentosaleissa!






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti